Как предприемачите управляват натоварения си начин на живот: 10 прости съвета
Автор: Тони Томов
Навлизането в бизнес само по себе си предлага много предимства. Разбира се, има и много предизвикателства по пътя. Вашият бизнес ще има високи и ниски нива, както всеки друг бизнес, но се научите да се адаптирате и преодолявате, като по този начин изграждате устойчивост. Тъй като заетите предприемачи работят много часове през седмица, има смисъл те да имат нужда от план. Въпреки това, както при всеки дългосрочен план, този план трябва да очертае вашите цели, да ги раздели до мини-цели или, стъпка по стъпка постижим план. За да започнете, ето 10 прости съвета за управление на натоварения ви предприемачески начин на живот.
1. Поставете стратегически цели.
Успешните предприемачи имат едно общо нещо. Те си поставят стратегически цели – цели за деня, седмицата, месеца, тримесечието и годината. Всички успешни предприемачи имат някакъв вид бизнес цели и можете да се обзаложите, че те са стратегически цели, а не решения.
Плановете могат да се провалят. Те могат да бъдат нереалистични, недостижими и неясни. Не се занимавайте с тях. Ако искате да постигнете успех, целите ви изискват яснота. Дръжте ги предизвикателни, но постижими с ясни стъпки, необходими за постигане на всяка цел. Помислете за стъпките като необходими мини-цели. След като установите целите си, е време да дадете приоритет на работата си.
2. Приоритизирайте работата си.
Ако сте зает предприемач, трябва непрекъснато да сте на върха на играта и най-добрият начин да направите това е да дадете приоритет на работата си. Въпреки че теорията звучи необичайно и със сигурност няма секретна формула, е от съществено значение да се управлява натоварения начин на живот. Днешният предприемач няма време за губене. Те са твърде заети да влагат време и енергия, за да изградят своя бизнес и да успеят.
Около 35% от предприемачите работят средно по 40 часа седмично. Въпреки това, много работят и по повече – 11,8% работят до 60 часа седмично, според Fit Small Business. Така че, за да управлявате своя натоварен предприемачески начин на живот, избройте работата, която трябва да свършите, и след това я поставете по приоритет. Работата върху най-важните елементи първо и запазването на най-малко за последно ви помага да изпълните натовареността си като професионалист, докато спазвате сроковете. Това също означава да останете съсредоточени, а не да се поддавате на куп прекъсвания и по-маловажна работа, която може да ви загуби времето.
3. Предвиждайте прекъсвания.
Потапянето в предприемачеството не е въртележка. Трудна работа – много упорита и взискателна. Ако предприемачите не управляваха разумно времето си, скоро щяха да установят, че бизнесът им се проваля.
Има много неща, които отиват в изграждането на успешен бизнес. По време на началните фази трябва да носите много шапки и да попълните много роли, така да се каже, и трябва да го направите достатъчно добре.
Прекъсванията са част от живота. Те ще се случат и когато го направят, ще трябва да знаете как да ги управлявате, за да продължите да следвате своите бизнес цели , план и задачи. Предвиждането на прекъсвания, преди да се случат, ви позволява да планирате решение за тях.
Както веднъж Бен Франклин каза: „Ако не успеете да планирате, вие планирате да се провалите.“ Винаги имайте план и си оставете малко място с решенията си за управление на времето, в случай че се появи нещо. Предвиждането на прекъсвания надхвърля просто постигането на повече. Освен това ограничава времето, което отделяте за извънпланови дейности.
4. Ограничете времето, изразходвано за извънпланови дейности.
Говорейки за непланирани дейности, те на практика вървят ръка за ръка с прекъсвания. Понякога те са прекъсвания. Така че, има смисъл да планирате и тях, но ограничете времето, което прекарвате в извънпланови дейности, за да вървите по график. Някои извънпланови дейности могат да бъдат избегнати, като например да преглеждате социалните медии, след като сте изпълнили задачите си за брандиране и маркетинг.
Социалните медии са чудесни за брандиране и разрастване на вашия бизнес, но може да бъде и вакуум, който изсмуква времето от натоварения ви ден. Други извънпланови дейности, като импровизирано телефонно обаждане или среща с клиент, понякога са неизбежни. Управлявайте това, което можете, като планирате известно време в деня си за непредвидени дейности с висок приоритет – като импровизирани бизнес или клиентски срещи, например.
5. Планирайте задачите с разумни срокове.
Непланираните дейности не са единствените, които се нуждаят от планиране. Планирайте редовни задачи и мини цели, но задайте разумни срокове за всяка. Едно изкушение, когато започвате нов бизнес, е да скочите напред, за да постигнете по-бързи резултати. Това обаче често довежда иначе успешния бизнес план с дупки.
Опитът за извършване на прекалено голямо натоварване при твърде строг график води до по-бързо претоварване, пропуснати срокове и неудовлетворени клиенти. Вместо да рискувате здравето, репутацията си или бизнес, планирайте задачи с достижими и разумни срокове.
6. Включете почивки в графика си.
Всеки зает предприемач се нуждае от почивки. Прекъсванията ви дават време да станете, да се разтегнете и дори да промените пейзажа за няколко минути. Те също така ви дават време да съберете мислите си, да промените темпото и да намалите стреса. Също така ви позволява да се върнете към работата със свежа перспектива, тласък на креативността и обновена енергия. Нарушенията водят до подобрен морал на служителите и повишаване на производителността. Така че, не забравяйте да ги планирате.
7. График за личностно и бизнес развитие.
Както почивките са необходими за успешните предприемачи, така и времето за личностно и бизнес развитие. Независимо дали добавяте нови умения и надграждате съществуващите, личностното развитие е жизненоважно за всеки предприемач. Той ви помага да спечелите предимство в конкуренцията, да останете на върха на тенденциите в бранша, да добавите ново умение или услуга за подобряване на бизнес предлагането си и много повече.
Развитието на бизнеса е подобно. Въпреки това, вместо да придобиете или подобрите уменията на лично ниво, това включва придобиване или повишаване на уменията, необходими за работа и управление на успешен бизнес, като увеличаване на приходите, повишаване на рентабилността, изграждане на партньорства, растеж и други.
8. Поставете граници.
Помислете за момент за растеж. Когато стартирате нов бизнес, лесно е да влезете във вакуума на всичко, всеки момент е работа. Растежът е необходим, за да може един предприемач да се издигне и макар да не можеш да растеш, без да направиш някакви жертви, някои неща никога не трябва да се жертват, като разделението между твоя професионален живот и личния ти живот.
В суматохата на предприемачеството не забравяйте да установите граници между работното и неработно време и приоритетите. Поставянето на граници може да подобри вашата производителност, да засили креативността и да подобри цялостното ви лично благосъстояние. Тя дава на ума и тялото ви почивка от задачите за деня. Уважавайте това разделение, защото ако не го направите, резултатът може да не е толкова плодотворен или приятен, колкото сте си представяли.
9. Направете семейното време приоритет.
Подобно на поставянето на граници за отделяне на работата от личния живот, успешните предприемачи също отделят време за своите семейства. По-съдържателното начало означава по-малко стрес и подобряване на здравето и отношенията. Като предприемач, вашият бизнес несъмнено ще изисква голяма част от вашето внимание, но не позволявайте да изисква всичко това. Отделете време да прекарате със семейството и приятелите си. Времето със семейството има предимство.
10. График време за самостоятелна грижа.
Самостоятелната грижа е от съществено значение за всеки успешен предприемач. В крайна сметка, как можете да помогнете на клиентите си, ако не се чувствате или се представяте най-добре? Независимо от това, грижата за самообслужване не се състои само в провеждане на йога или медитация. Тя включва грижата за цялото ви тяло, отвътре и отвън. Това означава да отделите време за де-стрес, като правите нещо, което ви харесва, като сърфиране, четене, релакс, изкуства и занаяти или дори плуване в закрит или открит басейн. Събитията за самообслужване могат да бъдат толкова прости или сложни, колкото искате. Правете това, което има смисъл за вас. Поддържайте активността здрава и положителна, за да увеличите максимално ползите.
Последната дума
Управлението на натоварен предприемачески начин на живот не трябва да е трудно. Има много начини да спечелите мотивацията и вдъхновението, от които се нуждаете, за да успеете и да управлявате добре бизнеса си. Всичко започва с добър план и някои солидни, но постижими цели се разбиват на стъпка по стъпка, която можете да следвате, за да постигнете тези цели. Оттам останалото е история.
Прочетете за връзката между успешния бизнес и здравословния начин на живот.