Shopify vs. WordPress Плюсове и Минуси на платформите

Автор: Тони Томов

Сравняваме двете услуги, за да ви помогнем да решите коя е по-добра за вашия сайт за електронна търговия.

  • Разликата между платформите WordPress и Shopify
  • Плюсове и минуси на WordPress
  • Плюсовете и минусите на Shopify

Отдавна гледан просто като инструмент за блогове, WordPress вече се е превърнал в платформа за електронна търговия. Подобно на Shopify, WordPress стана доста популярен. Тези решения са сходни по своя характер; и двете имат прости интерфейси, обслужват малки и средни предприятия и предоставят услуги на уебсайтове на потребителите при строг бюджет. Тази статия подчертава разликите им и изследва кое е по-добро за новите потребители на електронната търговия. 

Какво е WordPress?

WordPress е блог платформа, която може да работи с плъгини и разширения, включително за електронна търговия. Всъщност WordPress управлява приблизително 65% от всички уеб сайтове като система за управление на съдържанието (CMS) в интернет днес. Това е рентабилна услуга със удобна за потребителя система за администриране и статус с отворен код, която привлича голям брой потребители. Разширението му за електронна търговия, WooCommerce, е по-малко известно, но се превръща в основен играч в индустрията.

Ако сайта на вашата компания вече е изграден с WordPress, WooCommerce може да е по-добър вариант за вас от Shopify. Настройката ще бъде проста и вече ще имате хост за разширението. Ако вашата компания разчита в голяма степен на блоговете, тогава WordPress може да бъде и по-добър за вас, тъй като се върти около блоговете и ефективно използва SEO. Ако обаче вашият фокус е работата с онлайн магазин, Shopify може да бъде по-подходящ.

Плюсове на WordPress

Едно от най-добрите неща за WordPress е, че много сайтове го използват. WordPress е удобен за потребителите, така че дори и тези с най-основните умения могат да разберат как да работят с интерфейса. Ако имате елементарни базови познания, програмата ще работи с вас и можете да коригирате нещата, докато вървите напред, в зависимост от това какво харесвате и не харесвате.

Това са някои от плюсовете на WordPress:

  • Опции за приставки:  За разлика от други CMS с плъгини, които са трудни за разбиране, четене и използване, WordPress предлага много както безплатни, така и платени приставки, които можете да инсталирате, за да улесните развитието на вашия сайт. Също така, бяха създадени плъгини за WordPress за SEO цели. Ако се борите с описания и метатагове, WordPress ще улесни разбирането на маркерите, обяснявайки кои фрази и думи са най-добрите за използване в търсачката.
  • Блогъринг:  Ядрото на WordPress е блоговете, така че ако искате лесен ресурс за използване на уебсайт, както и блог платформа, WordPress може да бъде отговорът. Можете също така да превърнете вашия WordPress сайт във форум, което ви позволява да достигнете до повече хора.
  • Ефективност на разходите:  WordPress е безплатен за инсталиране и въпреки че има много платени теми и други опции, има и много безплатни теми за избор.
  • Приятелски  за мобилни устройства : Повечето теми на WordPress са интегрирани за работа на мобилни устройства. WordPress също е проектиран с минимален PHP код, който позволява на вашия сайт, за да се зареждат бързо на всяко устройство.

Минуси на WordPress

Както повечето други неща, има и някои  минуси с WordPress :

  • Трудност с персонализирани оформления:  Въпреки че оформленията на WordPress могат да бъдат персонализирани, те често са трудни за навигация. Някои от проектите също са трудно достъпни.
  • Постоянни актуализации:  WordPress основно работи на вашия сървър, така че има постоянни актуализации. Това означава, че трябва да сте готови да актуализирате своите плъгини, теми и основни файлове поне няколко пъти на месец.
  • Site хакерство:  WordPress сайтовете са склонни към хакване, така че ще трябва да се предприеме инсталиране на анти-зловреден софтуер на вашия WordPress сайт.

Shopify

Shopify е единствено платформа за електронна търговия и по този начин вече е хостван сайт (WordPress WooCommerce не е хостван; друг сайт трябва да го хоства). Следователно сигурността му е по-силна от тази на WordPress. Популярността на Shopify произтича от широката гама от безплатни, модерни шаблони, от които да избирате, докато WordPress има ограничен избор от шаблони, повечето от които струват пари. Shopify Academy осигурява обучение, поддръжка и съпорт, а услугата разполага и с удобен магазин за приложения, където можете да закупите добавки при нужда. За разлика от тях, доставчиците на трети страни предоставят добавките за WordPress.

Shopify ви позволява да създавате и развивате свой собствен онлайн магазин, където можете да популяризирате, продавате и изпращате физически и / или цифрови продукти. Подобно на WordPress, има както плюсове, така и минуси при използването на Shopify.

Плюсове на Shopify

  • Лесно използване:  Едно от най-добрите неща на Shopify е, че не е нужно да сте експерт в програмирането, за да го използвате. Можете да създадете своя онлайн магазин само с няколко кликвания и има много ръководства за начинаещи, които могат да ви помогнат да настроите вашия магазин.
  • Качествени дизайни на магазина:  Shopify има стотици теми, от които да избирате, така че не е нужно да се притеснявате, че дизайнът на вашия магазин изглежда като всички останали. По-голямата част от дизайните са responsive, което означава, че ще работят добре на мобилни устройства, както и можете да променяте повечето от темите или да създадете свой собствен.
  • Безплатна пробна версия:  Shopify предлага 14-дневна безплатна пробна версия, така че можете да я изпробвате, за да сте сигурни, че това е подходящата платформа за вас, преди да направите първоначална инвестиция.
  • Система за проследяване на инвентара:  Shopify следи всичките ви стоки в наличност и можете да използвате настройките на платформата, за да получавате автоматични известия за инвентара, включително продукти които са офлайн.
  • Мащабируемост: Можете да направите своя магазин толкова малък или голям, колкото искате да бъде, и да го разраствате с вашия бизнес. Вие имате пълен контрол над мащаба на вашия магазин – например можете да изберете да запазите магазина си малък, за да се съсредоточите върху основните си клиенти.

Минуси от Shopify

  • Няма хостинг по имейл:  Комуникациите по електронната поща през вашия уебсайт Shopify ще трябва да имат външен източник. Не включва и хостинг на домейни; можете обаче да закупите домейн от интерфейса на Shopify.
  • Единен език:  магазините Shopify са проектирани да имат едноезични интерфейси, така че ако искате магазин за много езици, ще трябва да преминете през различни приложения и шаблони, предлагани от Shopify, за да направите това допълнение.
  • Обучение:  Въпреки, че да се научиш да използваш Shopify е доста лесно, все още има процес на обучение. Някои потребители може да открият, че платформата е твърде трудна за тях, особено ако те са нови за онлайн платформите.

Победителят: Shopify

Освен ако вече нямате уебсайт, задвижван от WordPress, Shopify вероятно ще бъде по-доброто решение за вас. Той осигурява по-голям избор от шаблони, по-голяма сигурност и по-добра поддръжка. Дори ако вече имате уебсайт на WordPress, все пак може да се поинтересувате от Shopify за неговите функции и екип за поддръжка.

Ако обаче планирате да търсите блог през вашия сайт за електронна търговия, WordPress вероятно е по-добрият вариант за вас. Въпреки че Shopify може да интегрира и блог, но не са неговият фокус.

Накратко, хостваната и защитена платформа на Shopify улеснява настройката на вашия онлайн магазин в сравнение с опитите да създадете свой собствен хостван, сигурен сайт, който да се интегрира с разширението WordPress WooCommerce.