4 съвета за ангажиране на социалните медии, които трябва да знаете

Автор: Тони Томов

За да извлечете максимума от усилията си в социалните медии, трябва да сте сигурни, че поддържате последователите си ангажирани.

Социалните медии са един от най-големите game-changers, с които се сблъскваме от началото на 2000-тa година, когато MySpace превзе света като буря. Призивът за достигане до потребителите чрез социални платформи предизвика иновации и сега, през 2020 г., маркетингът в социалните медии е необходим, за да развиете бизнеса си експоненциално. 

Когато считаме, че  63% от маркетолозите се  борят с привличането на трафик и генерирането на потенциални клиенти, можете да видите защо маркетингът в социалните медии е един от най-добрите начини за свързване с потенциални клиенти. Можете да  достигнете до вашата целева аудитория , да увеличите трафика на уебсайтове и да получите повече взаимодействия с марката в социалните сайтове, ако прилагате правилните техники за ангажиране. 

Колкото повече хора ангажирате с вашата марка в социалните медии, толкова по-голям шанс ще имате да си осигурите нови имейл запитвания, клиенти и последователи. Днес ние ще ви помогнем, като ви покажем четири съвета за ангажиране на социалните медии на експертно ниво, които можете да приложите днес. 

Задайте въпрос

Един от най-добрите начини за започване на разговор е чрез задаване на въпрос. Хората обичат да изразяват мнението си и ако сте готови да зададете правилните въпроси, можете да видите значителен тласък в ангажираността. 

По-важното нещо, което трябва да запомните, когато задавате въпроси, е че публикацията ви трябва да отговаря на целевата ви аудитория. Ако въпросът ви не съответства с потенциални клиенти, няма да видите толкова ангажираност в публикацията си. 

Има смисъл, нали? 

Хората обикновено не се интересуват от участие в разговор, ако не се интересуват от темата. 

Има няколко начина, по които можете да задавате творчески въпроси в различните си акаунти в социалните медии. Започнете с публикуване на анкети, свързани с вашите продукти, марка или индустрия като цяло. Ще видите не само ангажираност от хора, които се интересуват от това, което предлагате, но и ще получите данни за действие, които можете да използвате за подобряване на маркетинговата си кампания. 

Например, ако притежавате фирма за email маркетинг, може да искате да попитате своите последователи с какви проблеми се сблъскват със списък от опции. Ако мнозинството от хората казват, че се борят за генериране на потенциални клиенти, можете да започнете идеи за теми за вашия блог. Не забравяйте да помолите последователите да оставят отговори в секцията с коментари на анкетата за още по-голяма ангажираност.

Онлайн награждаване

Онлайн конкурсите са отличен начин за разрастване на вашия бизнес чрез повишаване на информираността и взаимодействието с марката. Най-значимият апел към социалните медии е фактът, че почти всеки има акаунт. Всъщност потресаващите  80% от интернет потребителите  имат поне един акаунт в социалните медии. 

Можете да бъдете домакин на онлайн конкурс на вашия уебсайт и да създадете различни маркетингови кампании в социалните медии, където допускате хората да влизат. Най-добрият начин да осигурите много записи е да включите няколко начина за участие на хората. Разрешаването на последователи да влизат чрез препращане на приятели, следване на вашата марка и абонамент за вашия email списък не само ще насърчи хората да взаимодействат с вашия профил, но също така ще  подобри вашите усилия за генериране на водещи клиенти  във всички канали. 

Друго решаващо парче от вашата стратегия за раздаване е наградата. Видът на избраната от вас награда се определя от вашите цели. Ако искате да видите възможно най-много ангажираност, може да искате да помислите върху награда, която всеки може да използва.

От друга страна, наградите от вашия онлайн магазин ще генерират по-насочени клиенти, за да се ангажират с вашата марка и да отидат на вашия уебсайт. От вас зависи да изберете наградата, която да отговаря на техните нужди. 

Използвайте функциите, предлагани от всяка платформа 

Всички социални медии имат множество персонализирани функции, които можете да използвате за увеличаване на взаимодействията с вашата марка. Например, Twitter популяризира използването на hashtags при публикуване на техния сайт. В резултат на използването на hashtags, туитовете обикновено виждат  100% повече ангажираност  в сравнение с марки, които не използват hashtags. 

По същия начин Instagram предлага функция, наречена Instagram Stories, при която потребителите могат да качват част от съдържание, което временно остава в горната част на потребителския профил, преди да изчезне. Маркетолозите използват истории, за да предизвикат продажби, да обявяват събития и като цяло насърчават последователите да предприемат действия на сайта. 

Тези инструменти са отлични за ангажиране, тъй като използват персонализирани функции и насърчават повече разговори в отделни платформи. 

Когато наемете един маркетинг специалист по социални медии, който да се грижи за всичките ви канали, има вероятност те да не знаят как да се възползват от тези функции. Разнообразяването на вашия екип и запознаването с различните функции на всяка платформа ще доведе до ангажиране на повече хора с вашата марка. 

Направете стратегически оферти

Стратегическите оферти са важни във всички маркетингови канали, но е особено важно, когато искате да достигнете до вашата аудитория в социалните медии. Истината е, че стотици, по-вероятно хиляди, компании предлагат същите продукти и услуги, които имате на разположение. Конкуренцията е жестока и правилното предлагане ще генерира повече трафик, регистрация и продажби. 

Можете да предложите безплатен продукт в замяна на абонамент за email или да поставите най-новия си продукт на видно място с отстъпка само. Независимо дали изберете една от тези опции или и двете, следващата ви стъпка е да започнете да създавате маркетинговия си материал. 

Съдържанието, което използвате за стимулиране на продажбите, включително вашите оферти, трябва да обучава и вдъхновява последователите ви да предприемат действия. Да речем, че имате масова разпродажба; поставянето на ограничение за време на екрана може да насърчи повече хора да отидат на вашия уебсайт. Този трик е полезен, ако се опитвате да привлечете хора с FOMO маркетинг.

FOMO или страх от изчезване е термин, използван за описване на състояние, при което хората взимат решения за покупка, защото се страхуват, че ще пропуснат даден артикул или оферта. Когато считаме, че  56% от потребителите на социални медии  изпитват FOMO, можете да видите защо това е толкова значителна маркетингова възможност. 

След като започнете да разпространявате съдържанието си, жизненоважно е да проверите анализите си и да потърсите идентифицирани модели. Ако видите, че няма почти никаква ангажираност, може да е време да започнете да преосмисляте стратегията си или да добавите сплит тест, за да видите дали можете да генерирате повече ангажираност, като направите малки промени. 

Има безброй начини за увеличаване на ангажираността във вашите профили в социалните медии. Факт е, че всеки бизнес и индустрия се различават. Експериментирането е от съществено значение за разрастването на вашия бизнес и достигането до вашата целева аудитория. 

Съветите, които предоставихме днес, ще ви помогнат да подобрите съществуващата си маркетингова кампания в социалните медии, като ви предоставим допълнителни опции и начини да се свържете със своите последователи. С развитието на бизнеса ви може да се наложи да направите промени в стратегията си, за да добавите нови продукти, мащабиране, промени в персонала, нови профили и други. 

Най-важното е, че последователността при работа върху социалната ангажираност е критична. Не можете да бъдете социална пеперуда една седмица и след това да не кажете нищо в продължение на три седмици и да очаквате резултати. Прекарайте много време в разговори със своите последователи, задайте въпроси и изградете марка, която активно посещават, защото обичат разговорите, които водят, и хората, които срещат.