Поставете усмивка: Трябва ли да използвате Емотикони в бизнес разговор?
Емотиконите може да са забавни, но дали са подходящи на работното място?
- Емотиконите са неформални, персонални и често се използват за добавяне на хумор в дигитален разговор.
- Емотиконите в бизнес среда разбиват бариерите в официалната комуникация и свеждат разговорите до лично ниво.
- Емотиконите трябва да се използва разумно и избирателно в бизнес комуникациите, тъй като не всички сектори позволяват използването на им.
Емотиконите са базирани на символи от японски комикси и изразяват емоция. Идеята е да осигурите реакция при изпращане по имейл, изпращане на съобщения или съобщения на човек, който не може да види езика на тялото ви.
Предимства от използването на емотикони на работното място
1. Те добавят личен подход.
Ако сте твърде официални, може да отблъснете потенциалните си клиенти. Вашите клиенти са хора с чувства. Изразяването на емоциите ви привлича човешката страна на отсрещния човек и потенциално привлича повече клиенти. Емотиконите също помагат да се надгражда върху съществуващите взаимоотношения.
2. Те действат като проява на честност.
Емотиконите ви помагат да изградите връзки с клиентите си, защото те се считат за израз на честност. Използването на емотикони в бизнес среда създава на клиентите ви впечатление, че сте честни и отзивчиви. Винаги използвайте подходящите емотикони в контекста.
3. Те привличат вниманието на читателя.
Освен че привличат погледите, емотиконите придават акцент на важно послание и влагат дух във вашите комуникации. Това може да подобри имиджа на вашата марка.
Недостатъци при използването на емотикони на работното място
Повечето програми за съобщения, дори и тези за бизнес, предлагат меню с емотикони. Но това, че са налични, не означава, че трябва да ги използвате. Ето някои проблеми с емотиконите на работното място – и някои случаи, в които може да се измъкнете с включването им.
1. Те не са универсални.
Дори и дадени емотикони да са подходящи в момента, те не винаги работят по предназначение. Според Андреа Лер, стратег по отношение на марката във Fractl , няма универсално съгласие за това какво представляват специфичните емотикони.
„Хората носят свой личен опит за това как интерпретират емотиконите, така че въпреки че може да използвате емоджи със сълзи след нещо, което ви се стори невероятно смешно, някой друг може да се чуди защо сте разстроен“, каза Лор.
„Емотиконите може да се изгубят в превода“, добави Марти Естел Лундстром, основател на „Polished Professionals“, практикуващ адвокат и сертифициран консултант по етика с Manners Pro. „Докато емоджи с червено лице може да означава „ядосан“ за един човек, друг може да го тълкува като „смутен“. „Това може да доведе до объркване и прекъсване на връзката между кореспондентите.
2. Те ви карат да изглеждате по-малко компетентни.
Според проучване, публикувано в Social Psychological and Personality Science, емотиконите карат работниците да изглеждат по-малко компетентни. Освен това, проучване на OfficeTeam установи, че 39% от висшите мениджъри смятат, че е непрофесионално да се включват емоджи в работна комуникация.
„Емоджитата са по-нова форма на комуникация, така че ако вашият получател е по-възрастен, емоджи може да ви направи по-малко компетентни, просто защото вашият получател очаква по-традиционна кореспонденция“, добави Лор.
Използване на емоджи в работата
Въпреки притесненията, много служители все още използват емоджта – не само защото милениалите съставляват голям процент от работната сила, но и поради широкото приемане на офис инструменти за сътрудничество като Slack, които насърчават неангажиращи работни взаимотношения.
Дали трябва да използвате емоджи на работа, зависи от контекста. Ако работното ви място е неофициално, емоджитата вероятно са по-приемливи, особено ако вашите колеги ги използват често.
„ Mirroring е доказана стратегия за лична комуникация и вярвам, че същото важи и онлайн“, заяви PR мениджърът Хилъри Хафке . „Емотиконите са подходящи за някои бизнес имейли по същия начин, по който шегите са уместни в някои интервюта за работа. Просто трябва да познавате аудиторията си.“
Не използвайте емоджи с хора, които не познавате много добре. Бъдете внимателни, когато общувате с шефа си, и по-специално с клиентите. Ако нямате приятелски отношения с някого, най-добре е да избягвате всичко, което потенциално би могло да ги отблъсне.
„Ако създавате професионален бизнес имейл за нов клиент или бизнес клиент, с когото все още не сте се срещали, бих се отклонил от използването на емоджи в каквато и да било кореспонденция с тях“, заяви Джеймс Маккарти, изпълнителен директор на Placement Labs. „Ако обаче получателят на имейла е сътрудник / служител или клиент, с когото имате приятелски, разговорни отношения, тогава трябва да можете да използвате толкова емотикони, колкото искате.“
Както Userlike посочва , по-възрастните хора могат да се чувстват неудобно с емоджитата и дори да не знаят какво означават.
„Ако изпращате имейл до надзорен, изпълнителен директор или клиент или работите в корпоративна среда, емотиконите може да не са подходящи“, казва Сеамас Егън, директор по продажбите и маркетинга в Campaigner . „Но за по-младите колеги емотиконите могат да бъдат по-популярни и приемливи.“
В отговорите на оплакване или проблем, емотиконите са неподходящи. Преди всичко, не използвайте емотикона, ако не сте сигурни какво означава, и никога не замествайте дума с нея, добави Игън.
„Работният живот без емотикони ми звучи скучно, но също така разбирам, че има моменти, в които те не са необходими“, каза Маккарти.
Как бизнесът използва емоджи?
маркетинг
Емоджитата често се използват, когато целевият пазар е млади хора. Едно просто усмихнато лице има тенденция да привлича вниманието на по-младите поколения. Не хвърляйте обаче случайни емоджита на аудиторията си без план. Уверете се, че знаете значението на емотиконата, преди да я използвате.
общуване
Повечето от комуникацията ни са невербални сигнали. Емоджитата добавят емоции към официалните разговори, помагайки да се създадат по-богати и смислени разговори чрез изясняване на тона на писмения разговор. Това помага да попречите на получателя на вашето съобщение да го интерпретира негативно. Ето няколко правила за използване на емоджи в официални разговори според Спайк :
- Не използвайте емоджи в разговори по имейл, докато не идентифицирате стила на разговор на вашия получател.
- Следвайте примера на получателя. Ако те използват емоджи, можете да направите предположението, че е добре да използвате и вие.
- Установете общото значение за емотиконите. Изключително важно е, че емоджита, които използвате в бизнеса, означават едно и също нещо за всички, намалявайки шансовете за конфликт.
застой
Емоджита може да се използват в Slack съобщения, за да придаде мрачно настроение или драма или просто за забавление. Добре използваните емоджита могат да предадат съобщение по-бързо от писмено съобщение. Можете дори да добавите емоджи към вашето Slack име. Използвайте обаче само одобрените емоджита за работното си място.