социални мрежи

Изграждане на присъствие в социалните мрежи

Специалистите са категорични, че, с безспорното разрастване на социалните медии, расте и необходимостта да бъдете позиционирани там по категоричен и стабилен начин.

Независимо дали желаете да развиете личния си профил, или говорим за страница на бизнеса ви – ясно е, че присъствието в социалните мрежи е голяма част от цялостното дигитално такова.


Специалистите са категорични, че, с безспорното разрастване на социалните медии, расте и необходимостта да бъдете позиционирани там по категоричен и стабилен начин.

Разбира се, първо следва да определите коя именно социална платформа ще обслужва интересите и нуждите ви в максимална степен. Често срещана грешка при първоначалното впускане на бранд или личност в установяването на дигитално присъствие е желанието да бъдем навсякъде. Тази стратегия, обаче, крие множество „подводни камъни“. Присъствието във всички социални канали по никакъв начин не означава, че ще постигнем по-голяма анагажираност с онова, което правим. Не всички бизнеси прилягат на вида и целите, заложени във всяка една социална медия. Това да бъдем навсякъде носи и още един минус след себе си – вниманието, старанието и работата ни се разпръскват по този начин. Специалистите по дигитален маркетинг препоръчват да съсредоточим вниманието си върху един социален канал поетапно, за да предоставим възможно най-доброто и качествено съдържание за него. Нека не забравяме, че именно то е онова, което довежда хората при вас и ги кара да останат и в дългосрочен план.

Следва да обърнем внимание и на друго – наблюдава се една интересна тенденция, която истински си противоречи с първоначалната концепция на социалните мрежи. Да, визираме именно „социалния“ аспект – все повече личности и бизнеси се позиционират в социалните канали, но само и единствено с цел да презентират себе си или продуктите и услугите, които предлагат. Лишават присъствието си изцяло от комуникативния елемент, а именно той лежи в основата и смисъла на социалните медии.

Един от сигурните и доказани начини за разширавяне на потребителската аудитория около профила или страницата ви, е да сте в постоянна комуникация с настоящите си и с евентуално бъдещите клиенти и посетители. Коментирайте, харесвайте публикации, споделяйте – ангажираността от ваша страна с чуждото съдържание често резултира в трафик към вашия профил. Идеята на социалните мрежи е именно в осигуряването на комуникационни платформи – няма как да се очаква разрастване на профил или страница, ако се разчита на едностранчивост в комуникационен план.

Вслушвайте се в потребителските препоръки и желания. Често аудиторията е отворена към това да предоставя обратна връзка – на положителните отзиви гледайте като на правилна формула, която да продължите да развивате и занапред. Отрицателните виждайте като препоръки и градивна критика – в крайна сметка, развивате профил и бизнес страница, за да предотавят услуга от някакъв тип на хората. Именно тяхната обратна връзка ще ви помогне да се ориентират от какво имат нужда и кои аспекти от присъствието си в социалните медии трябва да подобрите, за да срещате тези нужди и да ги удовлетворявате.