Интервю с Neil Patel
Neil Patel е един от топ блогърите за онлайн маркетинг в целия свят. Предприемач, който е постигнал всичко сам и е помогнал на голям брой хора да развият своя бизнес.
На 16-годишна възраст той създава първия си сайт. След като губи всичките си пари в този проект и вижда, че не постига резултати, решил да се посвети в света на дигиталния маркетинг и да бъде този, който дава резултати на своите клиенти. Той основава множество компании, консултира големи и малки предприятия.
Бихте ли споделили с нашите читатели кой е днес Neil Patel?
Съосновател съм на KISSmetrics, Crazy Egg, Hello Bar и Quick Sprout. Аз съм предприемач, който е обсебен от дигиталния маркетинг и мисията ми е да помогна на колкото се може повече хора да научат за маркетинга, колкото е възможно. Постоянно публикувам нови статии в моите блогове neilpatel.com и Quick Sprout, също така пиша и за New York Times. Mного пътувам, говоря на конференции по света за SEO, хакерство, дигитален маркетинг и предприемачество.
Във видеоклипа на сайта си вие коментирате, че сте помогнали на много големи компании като Google, eBay, General Motors … но също така казвате, че най-голямото удовлетворение за вас е да помогнете на малките компании да постигнат успех. Кой е вашият съвет за малкия бизнес и стартиращите фирми, които тепърва започват?
Разберете вашата целева аудитория. Твърде много стартъпи прескачат този етап и в крайна сметка се провалят. Ако не знаете до кого се опитвате да достигнете и какви са техните потребности, ще бъде невъзможно да осигурите правилните решения.
Трябва да копаете дълбоко и да се свържете с потребителите си на лично ниво. Когато правите това, можете да създадете съдържание, което да отговаря на техните нужди и желания, докато отговаряте на техните въпроси. Това изгражда доверие и ви улеснява много след това да им продадете продукта или услугата.
Вие помагате на компаниите да генерират повече печалба благодарение на дигиталния маркетинг. Можете ли да ни кажете някои от вашите тактики, за да увеличите печалбите благодарение на Digital Marketing? Има ли някаква формула за това?
Както споменах в предишния въпрос, разбирането на целевата аудитория е ключово. Реална формула обаче няма. Нещо, което работи наистина добре с Компания A, може да не работи за Компания B.
Дигиталният маркетинг е комбинация от разработване на тактики, които работят и безмилостно тестване. Процесът на онлайн маркетинг никога не свършва, защото трябва да продължите да правите корекции, за да видите какво ще осигури най-добрите резултати.
Има големи компании, които похарчиха много милиони долари за дигитален маркетинг и те не получават страхотни резултати, а от друга страна, има малък бизнес с малко бюджет, но получават страхотни резултати. Защо според вас смятате, че се случва така?
Отново това се връща към разбирането на потребителя. Ако компания харчи милиони долари за реклами, но е насочена към грешна аудитория, те ще се провалят. Разбира се, те могат да получат много трафик, защото харчат много, но трафикът няма да бъде квалифициран и следователно няма да конвертира добре.
От друга страна, ако една компания знае до кого се опитват да достигне и създаде кампания, която наистина отговаря на основната болка на целевата аудитория, те ще генерират правилния трафик, квалифицирани посетители, които ще конвертират и станат постоянни клиенти.
Как смятате, че социалните мрежи могат да помогнат на компанията да бъде успешна?
Социалните медии ви помагат да разберете до кого достигате. Ако сте активни в социалните медии и ангажирате своите последователи, вие ще откриете златна мина от информация, която ще ви помогне да създадете правилното съдържание, за да генерирате трафик и да направите правилните корекции на вашия продукт или услуга, за да конвертират по-добре.
Просто публикуването във Facebook не е достатъчно. Трябва да ангажирате последователите си, да ги слушате, да говорите с тях … това ще доведе до по-доверчиви, лични отношения между вас и вашия потребител.
Мислите ли, че електронната търговия може да използва социалните медийни мрежи, за да увеличи продажбите си или просто като комуникационен канал с техните сегашни или потенциални клиенти?
И двете, без съмнение. Разликата в социалните медии обаче е, че никой не иска да продава активно.
Никой не иска да влезе във Facebook или Instagram и да бъде продаден на. Можете обаче да използвате социалните медии като част от вашата фуния, за да насочите последователи към съдържание, което ще осигури стойност. Социалните медии играят голяма роля. Някой може да ви последва без да похарчите и долар за една година, но колкото повече им давате през първата година, толкова повече доверие изграждате и по-голяма е вероятността да направите тази продажба и да превърнете този последовател в лоялен клиент.
Бихте ли успели да ни кажете лесна тактика за продажба чрез Social Media?
Бъдете честни. Не се опитвайте да продавате директно. Осигурете огромна стойност на съдържанието, което споделяте, така че хората да се връщат за още.
Metricool е инструмент за анализ на ефективността на вашите профили в Social Media. Кои показатели на социалните медии са важни за вас? А за електронна търговия или бранд?
Ангажиране. Колко хора харесват, коментират, споделят вашите публикации? Колко хора преминават към статиите, които публикувате? Колко гледания получават вашите видеоклипове. Това са важни показатели.
Според вашето мнение или данни, които имате, коя е социалната мрежа с по-голяма ангажираност?
За мен лично това е Facebook и LinkedIn.
Twitter работи добре, но не чак толкова. Не използвам Instagram, но знам много хора, които биха казали Instagram. Всеки човек / бизнес ще има различен отговор и това зависи много от целевата аудитория и видовете кампании / съдържание, които провеждат. Някои хора ще кажат Pinterest, други ще кажат Snapchat. Зависи от всеки случай.
Според тенденциите, които виждате, върху кой вид публикации и социални медийни мрежи електронната търговия трябва да се фокусира?
Видео. Току-що започнах да се фокусирам много върху видео маркетинга си. Получава повече обсег и повече ангажираност. Това е вид съдържание, което хората обичат да консумират. Кратки, сладки и точни видеоклипове, които учат на нещо. Това е онази стратегия, върху която ще се съсредоточа много през следващата година и след това.
Това е всичко от нашето интервю с Neil Patel! Бихме искали да му благодарим, че отдели част от времето си за нас!