уебсайт

Важните компоненти, необходими за изграждането на качествен уебсайт

Създайте адаптивен, пригоден за мобилни устройства дизайн, тъй като мажоритетът от потребителите достъпват интернет страници именно чрез мобилни устройства.

В свят, който все повече се дигитализира и потребителското присъствие осезаемо се пренася онлайн, е почти немислимо за бизнесите да не разполагат с уебсайт.


А все по-често и срещаме опит за разгръщане на лични брандове в интернет – далеч не само предприемачите следва да помислят за свое дигитално местенце. Мрежата предоставя множество възможности за всеки да създаде свой личен уебсайт под формата на, да речем, блог.

Едва ли ви казваме нещо ново с гореизложеното – сигурни сме, че и сами наблюдавате и осъзнавате необходимостта от засилено и стабилно дигитално присъствие. И макар да можете да стартирате с бизнес страница в социалните мрежи, на нас ни се иска да отнесем нещата на едно по-горно ниво и да си поговорим днес с вас за изграждането на уебсайт, който да обслужва нуждите и интересите на бизнеса ви или на личния бранд.

Необходимостта от съществуването на уебсайт е ясна, но, все пак, има някои задължителни елементи, на които следва да обърнете сериозно внимание. Подходете съсредоточено към долуизброените компоненти и ги интегрирайте в уебсайта си.

Говорейки за сайт, няма как да не започнем от домейна. Сигурни сме, че сте наясно с основните положения – подберете такъв, който, по възможност, съвпада с името на бизнеса ви, за да постигнете така важната за бранда консистентност. Избягвайте твърде дългите имена – така рискувате потребителите лесно да се объркват или да забравят за уебсайта ви.

Хостингът е следващата стъпка – ако вече сте избрали свой хостинг доставчик, се поинтересувайте дали не бихте могли да вземете заедно плана с домейна. Изберете хостинг, чиито функционалности ще са ви от полза и ще са напълно достатъчни, за да поддържат нуждите на сайта изправни. При разрастване винаги бихте могли да надградите услугите, предлагани от хостинга.

По отношение на имейлите, впрочем, имаме един полезен съвет за вас. В уебсайта ви е повече от задължително да има меню, предоставящо подробна и изчерпателна информация за контакт. Ако притежавате физически обект, ще предоставите и адреса си. Телефонният номер е също задължителен компонент, но нарастващият брой потребители, използващи изцяло онлайн услуги, налага и включването на имейл за връзка. Избягвайте да предоставяте личен такъв – създайте нов имейл адрес, обвързан с уебсайта ви.

Дизайнът на сайта е друг момент, на който следва да се спрете и да отделите повече време. Създайте адаптивен, пригоден за мобилни устройства дизайн, тъй като мажоритетът от потребителите достъпват интернет страници именно чрез мобилни устройства. Направете дизайна изчистен и лесен за навигация и ориентир – не бихте искали посетителите ви да се объркат сред множеството менюта и изображения и да изпитат трудност да намерят онова, за което са дошли.

Погрижете са сайтът ви да бъде наистина функционален. Ако се наложи, го подложете на по-дълъг тестов период преди официалното му пускане, за да сте сигурни, че потребителите ви няма да изпитат никакви дискомфорт и ограничения, взаимодействайки с него. Това особено много важи за сайтовете за електронна търговия – не бихте искали клиентите ви да изпитват трудности при осъществяването на поръчки.