Какъв е пътят от стартъп компания до популярна уеб платформа в над 15 държави? Prospecto Group e българска компания, която стои зад продукта Broshura.bg и оперира на глобално ниво. От проект, който предоставя достъп до онлайн брошурите на търговските вериги, създаден с минимален бюджет през 2009, днес компанията се нарежда в топ 3 на европейско ниво сред подобни платформи с милиони потребители.
„Започнахме с уебсайт за 500 долара“ – Огнян Попов
Мястото е Белгия, като през 2009 г. Огнян Попов и неговата партньорка в бизнеса и живота Нели Томанова се амбицират да създадат продукт, лидер в една „неразработена още ниша“. Те решават да стартират онлайн платформа, чрез която потребителите могат да разглеждат онлайн брошурите на белгийските вериги. През 2011 г. компанията, която те създават, набира скорост и голяма популярност. Създателите на Prospecto Group виждат огромния потенциал, който тяхната платформа притежава и решават да направят следващата крачка – да я развият и популяризират извън Белгия.
За да разгърнат потенциала на новосъздадената си компания, Огнян Попов и Нели Томанова се връщат в България и създават сайтове, подобни на белгийския – първоначално в България, Полша и Германия. В следващите години екипът на Prospecto Group се разраства, както и пазарите, на които компанията „стъпва” – ЮАР, Мексико, Италия, Швеция, Австрия, Румъния, и др. В България – със сайта си Broshura.bg, компанията бързо заема лидерски позиции с над 1,5 милиона месечни посещения и започва да работи за първите си клиенти от ритейл сектора.
Човекът зад технологията
От пролетта на 2013 г. към Prospecto Group се присъединява Валентин Станков, като тийм лидер на програмисткия екип. През 2015 г. Огнян Попов му гласува доверието си, като му предлага да заеме позицията Chief Technology Officer и да стане партньор в компанията. Това е и годината, в която дружеството реализира рекордни резултати от над 4 милиона лева оборот и близо 600 хиляди лева печалба.
Oнлайн брошурите – настоящето и бъдещето
Днес в България Broshura.bg свързва големите търговски вериги и крайните клиенти в директен контакт чрез иновативна технология, която предлага на потребителите богато разнообразие от онлайн брошури на водещи компании – от бързооборотни стоки през технологии, до козметични продукти. Prospecto Group получава все повече признания, с което доказва ролята си на активен участник в ритейл пазара. През пролетта на 2016 г. компанията заявява участието си във фестивала за технологични стартъп компании Webit и влиза в топ 5 сред 1300 стартъп компании, участващи във фестивала. 2016 г. е най-важната година в историята на Prospecto Group. Това е и периодът, през който се реализират най-важните подобрения в технологията, върху която се базира цялата платформа – нова имейл маркетинг инфраструктура, мобилното приложение, налично за iOS и Android, онлайн-базирана аналитична платформа. През месец юли 2016 г., официално се обявява финализирането на сделката между Нова Броудкастинг Груп и Проспекто Груп АД. Нова Броудкастинг Груп, чрез Нетинфо, придобива 20% от компанията и заявява твърдо намерението си да излезе на международните пазари в партньорство с нея. Сделката с медийната група, част от шведския гигант MTG, е сериозна заявка за бъдещото развитие на Prospecto Group.
Бизнес моделът
Prospecto Group печели доверието на все повече клиенти с иновативен бизнес модел подход към клиентите и потребителите. Предлаганият продукт и основен фокус на дейност са дигитални варианти на хартиените брошури – тяхното подобрено продължение.
Дигиталната брошура превъзхожда хартиената със своята измеримост и интерактивност, като тя предоставя изключително предимства за ритейлърите – като брой реални разглеждания, клик от брошурата към уебсайт/онлайн магазин, гео и биометрични данни и информация за тяхното поведение онлайн. Тези функционалности са безплатни за клиентите, те заплащат единствено цена за една реално отворена дигитална брошура. Клиентът заявява всеки месец броя брошури, които желае да реализира чрез платформата, след което екипът ѝ се грижи да ги достигне. Заплаща се само броят разгледани брошури.
Към момента Broshura.bg работи с над 30 клиента в България. Благодарение на нововъведенията в бизнес модела си и търговската политика към клиентите, тя привлича все повече големи търговски вериги. Милиони потребители месечно посещават платформата, за да планират своите покупки.
Тайната съставка
„Очаквайте още иновации от кухнята на Prospecto Group!“, обещават от екипа.